7. Mangler og reklamation6. Betaling
Køber skal straks ved leveringen foretage en undersøgelse af det købte.
Hvis køber vil påberåbe sig en mangel, skal køber straks give Selskabet skriftlig meddelelse herom og anføre, hvori manglerne består.
Såfremt køber har opdaget eller burde have opdaget manglen og ikke reklamerer som anført, kan køber ikke senere gøre manglen gældende.
Efter Selskabets valg vil mangler ved det solgte blive afhjulpet eller det solgte vil blive omleveret.
Hvis der ikke sker afhjælpning inden rimelig tid, kan køber i henhold til dansk rets almindelige regler hæve aftalen, kræve afslag i købesummen eller kræve erstatning.
Har køber ikke inden et år efter leveringsdatoen påberåbt sig manglen over for Selskabet, kan køber ikke senere gøre den gældende.
Forandring eller indgreb i det solgte uden Selskabets skriftlige samtykke fritager Selskabet for enhver forpligtelse.
Såfremt køber har reklameret og det viser sig, at der ikke foreligger nogen mangel, har Selskabet ret til godtgørelse for det arbejde og de omkostninger, som reklamationen har påført Selskabet.
Køber kan ikke kræve erstatning for indirekte tab, f.eks. driftstab, avancetab eller andre følgeskader. Følgeskader er således Selskabet uvedkommende, uagtet at Selskabet i øvrigt findes ansvarlig herfor.